25. - 27. oktober 2024 - NOVA Spektrum, Lillestrøm

Oslo Motor Show og Tons of Rock inngår historisk samarbeid for å skape enestående festivalopplevelser

To av Norges mest fremtredende festivaler, Oslo Motor Show og Tons of Rock, har slått seg sammen i et unikt partnerskap for å heve festivalopplevelsene til nye høyder. Dette historiske samarbeidet lover å levere enda større musikk- og motorglede for alle besøkende i årene som kommer.

Under den nye avtalen vil vi være tydelig til stede på Tons of Rock, med en egen utstilling som inkluderer eksklusive kjøretøy og spesialdesignede aktiviteter. Prosjektleder for Oslo Motor Show, Tommy Larssen, ser frem til å bringe motorinteressen nærmere rockepublikummet:

– Dette vil treffe midt i hjertet til mange av festivaldeltakerne, ettersom rockefestivalen tiltrekker seg et stort antall publikummere med et lidenskapelig forhold til både musikk, motor og kjøretøy.

Oslo Motor Show har opplevd en betydelig vekst de siste årene, med nærmere 53 000 besøkende i 2023. På sin side samlet Tons of Rock inn over 100 000 publikummere i 2023, og forventer en økning til 150 000 i år. Larssen peker på det nære forholdet mellom musikk- og motoropplevelser og understreker viktigheten av å nå ut til en bred målgruppe.

– Når Metallica spiller på Tons of Rock foran ti-tusenvis av elleville fans, skal vi sørge for at publikummerne også kan få en smakebit av de fantastiske opplevelsene som Oslo Motor Show representerer, sier Larssen entusiastisk.

Kommer til Oslo Motor Show for å skape enda mer musikk- og motorglede

Medgründer av Tons of Rock, Mads Martinsen, deler vår entusiasme og ser frem til samarbeidet med Oslo Motor Show:

– For oss er Oslo Motor Show en perfekt samarbeidspartner og vi ønsker også å se på andre muligheter for å bruke en av Norges største møteplasser for alle motor- og kjøretøyinteresserte til å skape spennende innhold som engasjerer alle besøkende. Vår felles ambisjon er å lage en enda bedre rockefestival og enda bedre motorfestival, og å skape enda mer musikk- og motorglede hos alle nordmenn, fastslår Martinsen.

Dette partnerskapet lover ikke bare å forbedre opplevelsen for besøkende på begge festivaler, men også å styrke musikk- og motorkulturen i Norge.