25. - 27. OKTOBER | FREDAG & LØRDAG: 10 - 19 | SØNDAG: 10 - 17
Ta toget til Oslo Motor Show - Inntil fire barn gratis hos VY, og alle barn under 10 år gratis hos oss!

Buldre Racingteam klare for Oslo Motor Show!

Buldre Racingteam er igjen tilbake på Oslo Motor Show, hvor de som vanlig vil imponere både med spektakulære show og en spennende stand. På stand C01-31 vil Buldre Racingteam, sammen med sine samarbeidspartnere, presentere flere spennende nyheter – noen av dem har aldri blitt vist frem før! Med en kombinasjon av unike utstillinger og adrenalinfylte oppvisninger, lover teamet å skape en uforglemmelig opplevelse for alle motorsport- og bilentusiaster.

Mer om Buldre Racingteam:

Buldre Racingteam har etablert seg som en kraft innen norsk motorsport, kjent for å levere imponerende prestasjoner og opplevelser som engasjerer publikum. Teamet, som består av noen av de mest erfarne og talentfulle førerne innen motorsport, er alltid i front når det kommer til banekjøring, drifting, bakkeløp og spektakulære motorshow. De har deltatt på en rekke nasjonale og internasjonale arrangementer, og er spesielt kjent for sine fantastiske show på Oslo Motor Show, Gatebil, VolRace og ikke minst Norges
Råeste Bakkeløp. Med sine kraftige biler og en lidenskap for motorsport, bringer Buldre Racingteam alltid
noe nytt og spennende til bordet – fra rekordforsøk på bane til drifting i høyt tempo. I år blir det ekstra spennende, med flere nyheter som ingen har sett før, og et show som garantert vil levere røyk, fart og spenning både inne på standen og ute i bakgården. Dette er en anledning motorsportfansen ikke kan gå glipp av!

Førerpresentasjon

Vidar Jødahl – Mr. Buldre Racing

Bilder fra Oslo Motor Show 2023

Vidar Jødahl, også kjent som selveste “Mr. Buldre Racing,” kommer fra Sørumsand og er en legende innen motorsport. Han konkurrerer med en rå BMW E30 M3, som er utstyrt med en 2JZ motor som yter hele 1554 hestekrefter og et vanvittig dreiemoment på 1761 Nm ved 3,962 bar. Bilen har en Sellholm sekvensiell girkasse og en bakdiff fra BMW M5, som gjør den til en kraftpakke både på bane og is.

Meritter: Vidar har en rekke imponerende prestasjoner på merittlisten, blant annet:

  • Verdensrekord for høyeste hastighet på is med 346,82 km/t under Årsunda Speed Weekend.
  • En utrolig rundetid på 7:19 minutter på den legendariske Nürburgring Nordschleife.
  • I dragracing på Gardermoen Raceway kjørte han 402 meter på imponerende 8,75 sekunder, noe som muligens er verdensrekord for en M3 “gatebil.”
  • Han ble publikumsfavoritt i Osnabrück bakkeløpet i Tyskland, hvor han briljerte med spektakulære sladd opp hele banen.
  • Vidar satte også raskeste rundetid for tohjulsdrevne biler under Norges Råeste Bakkeløp.

Som eneste nordmann har Vidar mottatt prisen “Norsk Motorsports Showmann nr. 1,” noe som understreker hans status som en underholdningsfavoritt på og utenfor banen. Vidar Jødahl er igjen klar for å imponere i bakgården på Oslo Motor Show, der han som tidligere år vil vise frem sine ekstreme kjøreferdigheter. I år stiller han med sin bil på hele 1554 hestekrefter, noe som garanterer et show utenom det vanlige. Sammen med resten av teamet lover Vidar store overraskelser på deres stand, C01-31. Dette blir en opplevelse du ikke vil gå glipp av!

Stig Bredesen 

Stig Bredesen fra såkalte Årnes City, er en erfaren og anerkjent sjåfør innen motorsport. Han har gjort seg bemerket med sin BMW E30, som er utstyrt med en kraftig M50B30 Turbo-motor som leverer hele 900 hestekrefter og 1000 Nm dreiemoment. Dette beistet av en bil er perfekt tilpasset for konkurranser som Gatebil Extreme og ulike bakkeløp. Bilen har også Samsonas sekvensiell girkasse, OS Giken-differensial og GKN motorsport-aksler, noe som gir den imponerende kjøreegenskaper på banen. 

Etter flere år med rally gikk Bredesen over til å bruke sin E30 for alle sine motorsportaktiviteter. Han er en fast deltaker i Gatebil Extreme og kjent for sine showoppvisninger, hvor han viser frem sin evne til å presse bilen til det ytterste. På Oslo Motor Show har Stig blitt en publikumsfavoritt, hvor han sammen med Vidar Jødahl, sammen skaper Buldre Racingteams BMW E30 show, kjent for sine spektakulære stunts. 

I år vil han igjen briljere i den trange bakgården på NOVA Spektrum under Oslo Motor Show. Med en kombinasjon av fart, røyk og spenning, lover han å levere et show på høyt nivå som ingen motorsportentusiast bør gå glipp av! 

Casper Thorsen – fra Kvinnherad 


Foto: Maksymilian Majerczak (@makslaks) 

Bilen: Audi Sport Quattro sedan 1 av 7-8stk replika Sport Quattro som er bygd på sedan 

Motor: 2.5l 20vt med spinnville 850hk og 950nm 

Drivverk: Originalt foruten om 01girkasse med h-speed shifter. Vekt: 1130kg full tank – Gripper front diff, open senter og låst bak 

Casper Thorsen – et råskinn bak rattet på sin Audi Sport Quattro 

Casper Thorsen er en ekstremt dyktig sjåfør i motorsportmiljøet, og kjent for sine spektakulære prestasjoner på banen. Han kommer fra den anerkjente Thorsen-familien (Thorsen Motorsport), og med en oppvekst preget av fart og spenning, har han utviklet en lidenskap for all slags motorsport. 

Casper konkurrerer i Gatebil Extreme/Time Attack, drifting, show og bakkeløp, og kjører en råtøff firehjulstrekker som virkelig setter spor. I år skal han delta på Oslo Motor Show, hvor han for første gang skal kjøre i bakgården – noe han ser frem til med stor entusiasme. Vi gleder oss til å se ham røyklegge Lillestrøm! 

Tobias Karlsson – Åland, Finland 

Bilen er en Volvo 740 med en M50 Turbo (896hp og 1050nm). Han bruker en GS5-39DZ girkasse i dette monsteret. 

Tobias Karlsson, fra Åland i Finland, er en sjåfør du ikke vil gå glipp av. Han har fått stor oppmerksomhet for sine spektakulære show i sin Volvo 740, som alltid vekker begeistring blant både barn og voksne på ulike motorarrangementer. Tobias er kjent for å kombinere røykeffekter, høy fart og imponerende kjøreferdigheter, og hans deltakelse på Oslo Motor Show i år blir intet unntak. 

Bilen hans, en Volvo 740 med M50 motor, er spesielt modifisert levere et kraftig show hver gang. Selv om det ikke er mange spesifikasjoner tilgjengelig om motoren i denne nyhetsartikkelen, er det kjent at Tobias har stor lidenskap for bilbygging og ytelse, noe som gjenspeiles i det han leverer på banen. 

Hans imponerende stil og kjøreegenskaper gjør Tobias til en publikumsfavoritt på hvert show, og denne gangen vil han sette sitt preg på bakgården til Oslo Motor Show. Det blir fart, røyk og ren spenning! 

Vi gleder oss til å se ham i aksjon! 

Nyheter fra Buldre

Buldre Racingteam deltar med 4 biler på show i bakgården i år, men vi har også noen fantastiske nyheter å meddele offentligheten. 

Første nyhet ut er Jørgen Aune som har bygget seg en helt spinnvill 2002 model BMW E46 M3. Det er en engelsk bil i utgangspunktet som han har bygget rør ramme fram og custom gulv og torpedovegg. Ken Block sin Ford Mustang Hoonicorn og Martin Scanches Rallycross Escorter fra 90 tallet er en stor inspirasjon, og siden Jørgen tidligere har bygget flere 2wd biler med 1000hk+ så var drømmen og bygge noe helt unikt som ingen har gjort før og som får planta effekten i bakken. Derfor valgte Jørgen og bygge 4wd. 

Motor: BMW S62B50 fra E39 M5. 5.0l v8. Smidd innmat. Porta topper med oversize ventiler. Custom tørrsump med autoverdi pumpe. 2 stk Precision 6266 turboer. Custom rustfrie grenrør. Custom innsug. 

Effekt/moment: 1261hk. 1470nm på 1.6 bar ladetrykk. 

Elektronikk: MAXXECU pro ecu. MAXXECU PDM20. ECU Master ADU/Dash. “Milspech” ledningsnett. Trykk/temp og hastighet sensorer på det meste. Styrer 4wd med custom oppsett i MAXXECU. Har laget forskelige program for rundetids kjøring og for spøling. 

Drivverk: Samsonas 5 trinns sekvensiell girkasse. Skyline R32GTR senterdiff. 

Custom forstilling og driverk fram. E46 M3 bakstilling med E34 diff bak. Custom mellomaksler. 

Understell: Ast 4-veis coilovers. Sellholm kniv krengestag. K-sport 356mm bremser fram og bak. 

Jørgen begynte å bygge bilen i september 2018. Han har brukt all ledig tid og penger til den sto ferdig august i år. 

I fjor sommer var bilen ca 90% klar. Den var ferdig bremsa og kjørbar. Ved en prøvetur så skjedde noe mekanisk med gasspjelda, så det ble full gass på 2 gir og før han rakk å trykke inn clutchen mista Jørgen kontroll over bilen og bakenden traff en lyktestolpe. Og resten av turen endte i neste lyktestolpe før den stoppa opp. Jørgen fikk altså en stolpe i høyre bakskjerm og neste midt i fronten. Stolpe nr. 2 datt i tillegg oppå taket på bilen. Etter denne ulykken ble det dessverre ett år ekstra med arbeid på bilen, på bare noen få sekunder. Ulykken skjedde på et industriområde der Jørgen har verksted. Både politi og kommunen ble kontaktet og alt ble ordnet opp i i lovlige former. 

Etter dette måtte bilen rettes opp og mye måtte lages på nytt, men heldigvis fant han motivasjon i at motor og drivverk berga bra. Jørgen fikk også mulighet til å gjøre ting enda bedre enn før, noe som har forvandlet denne bilen til et beist på 4 hjul. 

Jørgen driver Jaas Performance og har bygd hele bilen selv. Den er også mappet av han, i egen dyno. 

Vi har flere spennende nyheter på gang som vil bli avduket på vår stand, inkludert noen svært etterlengtede overraskelser. Selv om vi ikke kan røpe alt ennå, kan vi love at standen vår blir en publikumsfavoritt, spesielt for deg som elsker motorsport! 

Vi i Buldre Racingteam ser frem til å møte både ute i bakgården og inne på standen. Vi oppfordrer alle som leser dette til å komme til NOVA Spektrum 25.–27. oktober, der vi lover en helg fylt med spennende nyheter og spektakulært motorsportshow. Ikke gå glipp av det! 

Tekst: Buldre Racingteam – Foto hovedbilde: Maksymilian Majerczak (@makslaks)