Når Oslo Motor Show åpner dørene, får publikum oppleve noe helt utenom det vanlige: GFG Style Kangaroo – en ekstrem elektrisk Hyper-SUV som forener superbilens ytelser med SUV-ens terrengegenskaper. Designet av legendariske Fabrizio Giugiaro, er dette et kjøretøy som hopper lekende lett mellom asfalt, grus, snø og sand – akkurat som sitt navn tilsier. Den skal stå utstilt side om side med den legendariske BMW Nazca C2 i Hall B.


En hyper-SUV uten kompromisser
Kangaroo er en toseters elektrisk konseptbil med firehjulsdrift og firehjulsstyring (AWD + 4WS), bygget på en aluminium space frame-konstruksjon med karosseri i karbonfiber. Under skallet skjuler det seg to 180 kW elektriske motorer, som samlet leverer 360 kW (490 hk) og 680 Nm dreiemoment. Det gir 0–100 km/t på 3,8 sekunder og en toppfart på 250 km/t (elektronisk begrenset).
Den 90 kWh store batteripakken sørger for en rekkevidde på over 450 kilometer, og bilen er bygget for å takle alle slags forhold. Med et avansert hydraulisk fjæringssystem kan føreren endre bakkeklaringen mellom 140 mm (Racing), 190 mm (Road) og 260 mm (Off-road). Systemet justerer samtidig hjulenes camber-vinkel for optimal grep og kjørefølelse uansett underlag.


Et design som kombinerer skjønnhet og råskap
Designet er alt annet enn tradisjonelt. Foran annonserer bilen sine ambisjoner med et futuristisk uttrykk – adaptive spoilere, LED-lys og GFGs signatur i aluminium. Den kraftige hekkdelen er formet for aerodynamikk, og de 22-tommers Pirelli Scorpion-hjulene gir et brutalt visuelt uttrykk.
Tilgangen til kupeen skjer via en spektakulær todelt dørkonstruksjon – øverste del løftes som måkevinger, mens den nederste åpnes diagonalt i scissor-stil. Kroppen i karbon og polykarbonat kan leveres i ulike farger eller med synlig karbon, noe som gir bilen to helt forskjellige personligheter: sportslig eller elegant.


High-tech interiør med italiensk finesse
Innvendig er Kangaroo like kompromissløs som på utsiden. De to sportssetene er bygd på en karbonstruktur med lær fra Poltrona Frau, mens dashbordet er utstyrt med tre skjermer – én for omgivelseskameraer, én for kjøredata og én for infotainment og navigasjon. Luftdysene er integrert i et aluminiumspanel som deler dashbordet i to – med lær og Kult-stoff fra PT Pantaloni Torino som gir et luksuriøst og sportslig preg.
Bygget for å vekke følelser
Fabrizio Giugiaro beskrev bilen slik under verdenspremieren i Genève:
— Jeg har prøvd å forestille meg fremtiden for elektriske biler uten kompromisser. Resultatet er en bil som kombinerer lidenskap, sportslighet og teknologi – klar for alle veiforhold, enten det er bane, sand, grus eller snø.
Kangaroo ble først vist frem under Geneva Motor Show 2019, men allerede før lanseringen ble prototypen testet på isbaner i St. Moritz, hvor den imponerte både journalister og bilfolk med sitt unike grep, komfort og dynamikk.

GFG Style – en arv av design og innovasjon
GFG Style ble grunnlagt i 2015 av Giorgetto og Fabrizio Giugiaro, etter at far og sønn forlot Italdesign – selskapet Giorgetto etablerte i 1968. Giorgetto er kjent som århundrets bildesigner og står bak over 300 produksjonsmodeller og 200 konseptbiler – blant dem Volkswagen Golf, BMW M1, DeLorean DMC-12, Maserati Bora og Alfa Romeo Brera.
Fabrizio har videreført arven med et tydelig blikk mot fremtiden. Sammen leder de nå GFG Style i Torino, et moderne designsenter som kombinerer tradisjonell italiensk håndverkspresisjon med toppmoderne 3D-modellering og virtuell utvikling.

Opplev Kangaroo på Oslo Motor Show
Når dørene åpner på NOVA Spektrum 24.–26. oktober 2025, får du oppleve denne spektakulære bilen på nært hold. GFG Style Kangaroo er et møte mellom kunst, ingeniørkunst og lidenskap – og vi er stolte av å kunne presentere denne hyper-SUV-en for det norske publikummet for aller første gang.